Прочетен: 3574 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 19.06.2009 08:49
И това не убива желанието в нас да помогнем!!!
Най-вероятно не му е показано писмото ,сега не е пред избори!
Всъщност началото бе дадено още за националния празник на България – 3 март!
Но не правете връзка с някаква показност или желание за изява на хората захванали се с това благородно дело.Повярвайте тези енстусиасти не държат да се знаят нито имената им , нито искат някаква благодарност.Цялата инициатива се роди спонтанно ( виж предишният пост)и задачата поставена пред съвеста на тези хора е да не се срамуваме както от миналото си , така и пред децата си.
Началото да се запобне на ...всъщност още на 1 март бе прозаична - времето слънчево и топло!
И тъй като имаше застопорена дата за начало 15 и 16 март , хората които са по наблизо от Пловдив и околността , започнаха първи.
Това бе състоянието на самолета преди .
Като на някой места положението е доста зле
Дребните липси ще се набавят от тук , от там.
Едва ли не отчайващо – щом тех-люковете са така ,
какво ли трябва да се очаква от вътре!?
И от долу е същото
Но това не е уплашило хората и те започват
оглед на предстоящата работа.
През първите два дни е работено по кабината
-демонтиране на фанара
И катапултното кресло
Както и голяма част от приборните табла ,
с цел да бъдат почистени и подготвени за въстановяване .
Както и още куп дребни неща с които обикновенно се започва такава мащабна операция.
През втората събота и неделя – на 8 и 9 март хората не са се отказали и работата набира скорост.
При това времето е все по слънчево
Подготовката която извършиха , помогна много на изненадващо голямата група която се изсипа на 15 и 16 март
Като тук са само най-раннобудните хора дошли от цялата страна.
И аз съм вече на лице...
Самолета е на ново място , което не е окончателното му , защото през седмицата е изтеглен на ръка , по близо до водопроводната и ел-инсталация на музея.
Той като стане за пред хората ще е на входа на специален бетонен фундамент
който вече е излят и остава да се облепи със плочки.
Първоначален оглед и разпределяне на работата
И работата се разгоря спълна сила
Кой където намереше достъп до самолета ...
Подготовка за китване на радиопрозрачния обтекател
Който вече е получил първия си пласт автомобилен кит - самолета все пак е приземен за винаги.
Към обяд вече се събраха толкова много хора (на моменти до 25-30 човека),
че се усети липса на механизация.
но пък вече имахме обещаната помощ от техници от
Авиобазите в Граф Игнатиево и Крумово.
Но тези които нямаха машини работеха на ръка
там където и машина не би се навряла...
Или не би се качила!
На втория ден вече почва да си личи търкането.
Само че много снимки от повсеместното търкане и миене няма щото освен че всички бяха заети , моя милост си забрави фотоапарата ,( с което окончателно се убедих , че от мен - добър фотограф-нъц)...трябваше да се пазят и фотоапаратите , че вода и обезмаслители (както и слаби кисели и основни праперати) хвърчаха на около.
Доста хора се "поопърлиха" без ръкавици - следващите ще знаят,че препаратите са доста силни
Чак асфалта отдолу подгизна
Щом изсъхна се започна „френската”работа - за баш майстора!!!
с първите бояджийски дейности
по готови шаблони за опознавателните знаци свалени с размерите им
и подготвени от доброволците.
И бордните номера
Но , тепърва предстои сглобяването на всичко боядисано по
кабината, както и техническите надписи върху тялото и крилата.
Ето финала на работата за сега – снимката е правена след края на работата на 16 март вечерта.
И макар събота вечерта да бяхме уморени,в неделя пак продължихме работата с такива темпове , през шеги и закачки ,смях и приповдигнато настроение.
Хората които дойдоха първи , си и тръгнаха последни за деня!!!
Резултати:
За сега са усвоени около 1200 лв . събрани от доброволни дарения , в голямата си част от същите момчета които и работеха през тези шест дни.Нито лев от "големите"и "родолюбиви" хора и институции от които потърсихме помощ.За сега си останахме само с обещанията им.
Парите са похарчени изключително за фундамента и консумативи като бои,шкурки , почистващи препарати и т.н.Дори има и материали които бяха донесени от феновете, освен многото инструменти .по едно време можеше да се преброят над десет автомобила в близост.Хората работиха без почивка тези дни и не пожелаха нито лев за труда или закупените допълнително материали.
Нали е за идеята , а не за парите.Има още много работа , но дано не ни скрои номер месец март , да застудее през почивните дни че тогава и ентусиазма не ни помага-трябва да се спазват някой технологий които не позволяват да се работи в студа.
Ами за сега това е...другата събота и неделя (както и следващите почивни дни )пак ще се работи.
А инак на високо ниво – все още очакваме помощ от родолюбиви българи , от приятели и фенове на авиацията , както и някакъв знак от Президента на РБ.
За да имаме поне спомен ние и нашите деца за добрите времена на Балгарската военна авиация!!!
ПЛОВДИВ: Най-отровните влечуги в света щ...
Амстердам - Част 3 - Кварталът на Червен...
Иначе евала за ентусиазма, трябва да се случват повече такива неща!!!!
2. Още една дама!!
3. Тук е интересно!!!
4. Струва си да поспреш!!!
5. Най-доброто тук!!!!!!
6. поезия и още нещо...
7. Много книги онлайн!!!BG-избери "други файлове"!!!
8. Готин поглед на известни музикални ...
9. Страшно много фантастични книги-класика!
10. Един страхотен проект
11. Един приятел по хоби!
12. Любовта все още диша...